پیشگفتار
عصر حاضر، عصر اطلاعات، شبکه های کامپیوتری و ارتباطات است. وب به عنوان یک مدل ارتباطی قدرتمند در اینترنت محسوب می شود. به طوری که اغلب سازمانها، ادارات، شرکت ها، موسسات و حتی افراد تمایل به داشتن وب سایت در اینترنت دارند تا از طریق آن خودشان را به دنیا معرفی کنند. این موضوع یک اجبار است و همه افـراد در آینده نزدیکی به این نتیجه می رسند که بدون حضور در اینترنت، از دنیای ارتباطات غافل خواهند بود.
ASP.NET یک فناوری بسیار مهم است که به ساخت صفحات وب کمک شایانی کرده است، به طوری که در اندک زمان می توان وب سایت های مناسبی را طراحی و در اینترنت انتشار داد.
فهرست مطالب
فصل اول: تجزیه و تحلیل بانک سئوالات
1-1-1راه های جمع آوری اطلاعات………………………………………………………………………………….
1-1-2 درخواست مشتری…………………………………………………………………………………………………..
1-1-3 قسمت هایی که آنالیز گر اضافه کرده است……………………………………………………………..
1-1-4 نیاز سنجی………………………………………………………………………………………………………………
1-1- 5امکان سنجی………………………………………………………………………………………………………….
1-1- 6برنامه نویسی شی گرا …………………………………………………………………………………………..
فصل دوم : نصب IIS و خصوصیات آن
1-2 از کدام ویندوز استفاده کنیم ……………………………………………………………………………………
2-2 سرویس دهنده وب…………………………………………………………………………………………………..
3-2 نصب IIS………………………………………………………………………………………………………………….
4-2 خواص پوشه ها ………………………………………………………………………………………………………
5-2 برنامه های کاربردی ASP.NET……………………………………………………………………….
6-2 انواع فایل ها در ASP.NET ………………………………………………………………………………
فصل سوم:شرح پروژه
1-3 صفحه home……………………………………………………………………………………………………………………..
2-3 صفحه about u………………………………………………………………………………………………………………..
3-3 صفحه contact u…………………………………………………………………………………………………………..
4-3 صفحه register now…………………………………………………………………………………………………..
5-3 صفحه login……………………………………………………………………………………………………………………
6-3 صفحه admin………………………………………………………………………………………………………………
7-3صفحه maghale……………………………………………………………………………………………………….
8-3 پایگاه داده………………………………………………………………………………………………………………….
منابع و ماخذ……………………………………………………………………………………………………………
فهرست تصاویر
نمودار های مربوط به مدل سازی سیستم UML
1-2-2نمودار use case مربوط به طراحی سایت…………………………………………………………………………
1-2-3نمودار sequence مربوط به اخبار ………………………………………………………………………….
1-2-4نمودار sequence مربوط به عضویت…………………………………………………………………..
1-2-5نمودار sequence مربوط به سفارش کالا………………………………………………………………..
1-2-6نمودار sequence مربوط به سوالات…………………………………………………………………
1-2-7نمودار کلاس مربوط به بانک سوالات………………………………………………………………………..
1-2-8نمودار کالبریشن مربوط به اخبار …………………………………………………………………………
1-2-9نمودار کالبریشن مربوط به سفارش کالا به عضویت…………………………………………
1-2-10نمودار کالبریشن مربوط به سفارش کالا………………………………………………..
1-2-11نمودار کالبریشن مربوط به سوالات………………………………………………………………..
چکیده :
نرم افزار طراحی شده تحت عنوان نرم افزار صدور گواهینامه آموزشی کارکنان دولت است . از آنجائیکه کارکنان دولت نیاز به آموزش هایی مربوط به شغل خود جهت به روز شدن دارند ، مدیریت آموزشی و پژوهشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی هر استان این وظیفه را دارد که جهت به روز رسانی کارمندان دوره های مختلف مربوطه را برگزار نمایند و گذراندن هر یک از دوره ها مستلزم صدور گواهینامه مربوط به آن دوره برای فرد مورد نظر می باشد و این گواهینامه دارای استاندارد مدت زمان و شرایط خاص می باشد که در حال حاضر برنامه ای با نام صدور گواهینامه تحت برنامه نویسی فاکس می باشد که مورد استفاده قرار می گیرد .
برنامه موجود تحت فاکس از نظر گرافیکی در سطح خیلی پایینی قرار داشت و همچنین کاربران کار با آن برنامه را سخت می دانستند . بدین منظور برنامه ای تحت ویژوال سرلوحه کار قرار گرفت ، که دارای امکاناتی مثل اضافه کردن اطلاعات به بانک ، حذف کردن اطلاعات از بانک ، ویرایش کرن اطلاعات و غیره می باشد .
نتیجه کار این است که این نرم افزار دارای امکانات بیشتر ، سرعت بالاتر و تنوع بهتری نسبت به سیستم قبلی است و در آینده می توان توسط این نرم افزار نرم افزار های بهتر و کم نقصی را ایجاد کرد .
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده……………………………………………………………………………………………………………………………..1
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………2
فصل اول:تعریف و امکان سنجی مسئله………………………………………………………..3
1-1 تعریف مسئله…………………………………………………………………………………………………………….4
1-2اهداف مسئله………………………………………………………………………………………………………………5
1-3-1 اهداف کلی……………………………………………………………………………………………5
1-3-2 اهداف جزئی…………………………………………………………………………………………5
1-3 مشکلات و موانع……………………………………………………………………………………………………….5
1-4 کارهای انجام شده مرتبط با موضوع……………………………………………………………………………..5
1-5 امکان سنجی……………………………………………………………………………………………………………..5
فصل دوم:تجزیه و تحلیل و طراح سیستم……………………………………………………7
2-1 تعریف کامل مسئله…………………………….. ……………………………………………………………………8
2-2 دیاگرام متن …………………………………………………………………………………………………………..10
2-3 دیاگرام گردش مستندات…………………………………………………………………………………………..11
2-4 نمودار dfd………………………………………………………………………………………………………….11
2-4-1 نمودار dfd سطح 1 ……………………………………………………………………………12
2-4-2 نمودار dfd سطح 2…………………………………………………………………………….13
2 -4-3 نمودرا dfdسطح 3 ……………………………………………………………………………14
2-5 شرح فرم های ورودی و خروجی……………………………………………………………………………..15
2-6 شرح پردازه های جزئی……………………………………………………………………………………………17
2-7 نمودارERD…………………………………………………………………………………………………………..19
2-8 بانک اطلاعاتی و تعیین ویژگی فیلدها ……………………………………………………………………….20
2-3 طراحی محیط گرافیکی واسط کاربر(GUI)………………………………………………………………..26
2-3-1 طراحی منوها………………………………………………………………………………………………26
2-9-2 طراحی فرمهای ورودی…………………………………………………………… …………………..27
2-9-3 طراحی فرمهای خروجی………………………………………………………………………………..28
فصل سوم: پیاده سازی سیستم………………………………………………………………………..29
3-1 ویژگیها و علل انتخاب برنامه نویسی………………………………………………………………………….30
3-2 ویژگیها و علل انتخاب پایگاه داده ای…………………………………………………………………………31
3-4 شرح زیر برنامه های تولید اطلاعات ………………………………………………………………………….33
فصل چهارم:راهنمای اجرای برنامه ………………………………………………………………50
4 -1 سخت افزار مورد نیاز………………………………………………………………………………………………51
4-2 نرم افزار موردنیاز…………………………………………………………………………………………………….51
4-3 نحوه نصب برنامه……………………………………………………………………………………………………51
4-4 تشری نحوه اجرای برنامه…………………………………………………………………………………………56
نتیجه گیری و پیشنهاد ها ………………………………………………………………………………………………..61
منابع و مآخذ………………………………………………………………………………………………………………….62
مقدمه :
در طول تاریخ – تمدنهای سنتی به چادر، مقبره و محراب به عنوان سمبومی از عالم کائنات مینگریستند ایدة «خانه کیهانی» از ارتباط دادن ساختمانها با آسمانها توسعه یافت. از آنجا که شکل کرومی معنایی ژرف برای انسان سنتی داشت. طبیعی بود که این معنارا ازشکل مشابه دیگری منتقل کند. اصطلاحات «چادر کیهانی» «چتر الهی» «بیضعه کیهانی» و «جام آسمانی» نشانگر عقاید سنتی و معانی باطنی دربارة گنبد هستند.
در فرهنگ اسلامی گنبد دارای تجلی زندهای از جهان شناسی اسلامی است. به وسیلة معانی سمبرلیکی مفاهیم مرکز، دایره و کره نهفته در گنبد به تمامیت به واقعیت میپیوندند. یک ارتباط اساسی در این مورد که تأکید زیادی روی آن است. ایدة روح میباشد که همزمان همه موجودات را فرا میگیرد، همان گونه که گنبد فضای محدود به خود را در بردارد و طاق آسمان که همة آفرینش را احاطه میکند. عبور این «روح» از نوک گنبد سمبول و حرکت است. این عبور را میتوان به طرف پایین و دارای انبساط به سمت کثرت یا به طرف بالا و دارای انقباض به سمت وحدت دانست.
گنبد یک شکل از صورت زنده است. ایدهای است که در امکانات مادی تجلی میکند. در پیشینة صحرانشینی، گنبد شبیه به ساختمانهای گنبدی است که از اسکلتها گرد چوبی ساخته میشدند و روی آنها با پارچه یا پوست پوشیده میشد. پس از گسترش گنبدهای چربی به توسط انسانهای شهرنشین – معماری آجر و سنگ به عنوان ادامة آن آغاز شد و شکلهای قابل احترامی با مواد و مصالح دائمی و سنگین ساخته شد. مهارت و استادی معماران باعث سبکتر شدن وزن گنبد شد. زیرا معیار بارز زیبایی در گنبد همان سبکی آشکار آنها بود، چه از نظر مواد سازنده آن و چه از نظر دیدگاه چشم. زیرا تقلید «سنگین» تنها هنگامی کامل میشود که با سبکی از لی «چادر کیهانی» که از آن منشأ میگیرد، همساز شود.
فهرست مطالب
مقدمه
فرآیند برنامهریزی و سیاستهای طرح
تعیین استراتژی و اهداف کلان پروژه
روشهای پژوهش و تفسیر مشکل
بررسی نیازهای قشر استفاده گر
تعیین هویت و موقعیت استفاده گر
تعیین قدرت اقتصادی
بررسی نیازها در تولید و محصول
تاریخچه محصول
روش ساخت و امکانات تکنولوژی
پیشینه ساخت
تعریف هندسی کنید
گنبد خانه یعنی زمینه
بشن
چپیره
ترمیم پتگین
ترمبه پتکانه
شکنج
طاق بندی یا طاق بست
کاربندی یا کاربست
گنبدهای دو پوسته میان تهی
گنبدهای دو پوسته کاملاً از هم گسسته یا گسیخته
آهیانه
انواع پوسته های آهیانه
پوشش چیله- چیلو – سیلو
پوشش بستو (بستو – کوزه)
پوشش سبوئی
طرز چیدن مصالح گنبد
طرز ساختن گنبد
طرز ساختن گنبدهای ترکین
روشهای ساخت
تعریف کامپوزیت و مختصری در مورد آن
تعریف کامپوزیت
تقسیم بندی مواد کامپوزیت
نقاط قوت کامپوزیتها
مهمترین موارد کاربرد کامپوزیت
مصرف سرانه مواد کامپوزیتی در کشور
روشهای تولید کامپوزیت
1- روش لایه گذاری دستی
2- روش قالب گیری فشاری
3- روش دستگاه خلاء (وکیوم)
مواد مصرفی
آشنایی با برخی از مهمترین الیاف و کامپوزیت ها
الیاف کربن
الیاف آرامید
کامپوزیت FRP
تعمیر و نگهداری
1- تعمیر و تقویت خارجی سازه ها
2- ساخت سازه های تمام کامپوزیت
3- تعمیر و تقویت داخلی سازه ها
بررسی عوامل و نیازهای محیط زیست
بررسی شرایط اقلیمی محیط
بررسی شرایط فرهنگی
بررسی عوامل و نیازهای حاکم بر بازار
فهرست منابع و مأخذ
فهرست منابع و مأخذ:
1- محمدحجازی، مهرداد – سمبولیسم درمعماری مسجد – مجموعه مقالات دومین همایش بین المللی معماری مسجد – افق آینده – دانشگاه هنر – مهر 1379?
2- فروتن منوچهر ، روش ساخت گنبد،سایت اینترنتی www.gonbad.com ، 1385?
3- مداح، محمدمهدی، کامپوزیتهای و برخی کاربردهای آن 1asphost.com/sarmad1383/composite.pps ، 1385?
4- خادم، حسن، کامپوزیتها، سایت اینترنتی www.sazehmorakab.com ، 1385?
5- حاج سقطی، اصغر – ویژگیهای تأسیسات مکانیکی مساجد در اقلیمهای مختلف ایران از پروژه تحقیقاتی تدوین ضوابط طراحی مساجد – مجموعه مقالات دومین همایش بین المللی ، معماری مساجد – افق آینده ، دانشگاه هنر مهر 1379?
مقدمه :
در طول تاریخ – تمدنهای سنتی به چادر، مقبره و محراب به عنوان سمبومی از عالم کائنات مینگریستند ایدة «خانه کیهانی» از ارتباط دادن ساختمانها با آسمانها توسعه یافت. از آنجا که شکل کرومی معنایی ژرف برای انسان سنتی داشت. طبیعی بود که این معنارا ازشکل مشابه دیگری منتقل کند. اصطلاحات «چادر کیهانی» «چتر الهی» «بیضعه کیهانی» و «جام آسمانی» نشانگر عقاید سنتی و معانی باطنی دربارة گنبد هستند.
در فرهنگ اسلامی گنبد دارای تجلی زندهای از جهان شناسی اسلامی است. به وسیلة معانی سمبرلیکی مفاهیم مرکز، دایره و کره نهفته در گنبد به تمامیت به واقعیت میپیوندند. یک ارتباط اساسی در این مورد که تأکید زیادی روی آن است. ایدة روح میباشد که همزمان همه موجودات را فرا میگیرد، همان گونه که گنبد فضای محدود به خود را در بردارد و طاق آسمان که همة آفرینش را احاطه میکند. عبور این «روح» از نوک گنبد سمبول و حرکت است. این عبور را میتوان به طرف پایین و دارای انبساط به سمت کثرت یا به طرف بالا و دارای انقباض به سمت وحدت دانست.
گنبد یک شکل از صورت زنده است. ایدهای است که در امکانات مادی تجلی میکند. در پیشینة صحرانشینی، گنبد شبیه به ساختمانهای گنبدی است که از اسکلتها گرد چوبی ساخته میشدند و روی آنها با پارچه یا پوست پوشیده میشد. پس از گسترش گنبدهای چربی به توسط انسانهای شهرنشین – معماری آجر و سنگ به عنوان ادامة آن آغاز شد و شکلهای قابل احترامی با مواد و مصالح دائمی و سنگین ساخته شد. مهارت و استادی معماران باعث سبکتر شدن وزن گنبد شد. زیرا معیار بارز زیبایی در گنبد همان سبکی آشکار آنها بود، چه از نظر مواد سازنده آن و چه از نظر دیدگاه چشم. زیرا تقلید «سنگین» تنها هنگامی کامل میشود که با سبکی از لی «چادر کیهانی» که از آن منشأ میگیرد، همساز شود.
فهرست مطالب
مقدمه
فرآیند برنامهریزی و سیاستهای طرح
تعیین استراتژی و اهداف کلان پروژه
روشهای پژوهش و تفسیر مشکل
بررسی نیازهای قشر استفاده گر
تعیین هویت و موقعیت استفاده گر
تعیین قدرت اقتصادی
بررسی نیازها در تولید و محصول
تاریخچه محصول
روش ساخت و امکانات تکنولوژی
پیشینه ساخت
تعریف هندسی کنید
گنبد خانه یعنی زمینه
بشن
چپیره
ترمیم پتگین
ترمبه پتکانه
شکنج
طاق بندی یا طاق بست
کاربندی یا کاربست
گنبدهای دو پوسته میان تهی
گنبدهای دو پوسته کاملاً از هم گسسته یا گسیخته
آهیانه
انواع پوسته های آهیانه
پوشش چیله- چیلو – سیلو
پوشش بستو (بستو – کوزه)
پوشش سبوئی
طرز چیدن مصالح گنبد
طرز ساختن گنبد
طرز ساختن گنبدهای ترکین
روشهای ساخت
تعریف کامپوزیت و مختصری در مورد آن
تعریف کامپوزیت
تقسیم بندی مواد کامپوزیت
نقاط قوت کامپوزیتها
مهمترین موارد کاربرد کامپوزیت
مصرف سرانه مواد کامپوزیتی در کشور
روشهای تولید کامپوزیت
1- روش لایه گذاری دستی
2- روش قالب گیری فشاری
3- روش دستگاه خلاء (وکیوم)
مواد مصرفی
آشنایی با برخی از مهمترین الیاف و کامپوزیت ها
الیاف کربن
الیاف آرامید
کامپوزیت FRP
تعمیر و نگهداری
1- تعمیر و تقویت خارجی سازه ها
2- ساخت سازه های تمام کامپوزیت
3- تعمیر و تقویت داخلی سازه ها
بررسی عوامل و نیازهای محیط زیست
بررسی شرایط اقلیمی محیط
بررسی شرایط فرهنگی
بررسی عوامل و نیازهای حاکم بر بازار
فهرست منابع و مأخذ
فهرست منابع و مأخذ:
1- محمدحجازی، مهرداد – سمبولیسم درمعماری مسجد – مجموعه مقالات دومین همایش بین المللی معماری مسجد – افق آینده – دانشگاه هنر – مهر 1379?
2- فروتن منوچهر ، روش ساخت گنبد،سایت اینترنتی www.gonbad.com ، 1385?
3- مداح، محمدمهدی، کامپوزیتهای و برخی کاربردهای آن 1asphost.com/sarmad1383/composite.pps ، 1385?
4- خادم، حسن، کامپوزیتها، سایت اینترنتی www.sazehmorakab.com ، 1385?
5- حاج سقطی، اصغر – ویژگیهای تأسیسات مکانیکی مساجد در اقلیمهای مختلف ایران از پروژه تحقیقاتی تدوین ضوابط طراحی مساجد – مجموعه مقالات دومین همایش بین المللی ، معماری مساجد – افق آینده ، دانشگاه هنر مهر 1379?
مقدمه :
در طول تاریخ – تمدنهای سنتی به چادر، مقبره و محراب به عنوان سمبومی از عالم کائنات مینگریستند ایدة «خانه کیهانی» از ارتباط دادن ساختمانها با آسمانها توسعه یافت. از آنجا که شکل کرومی معنایی ژرف برای انسان سنتی داشت. طبیعی بود که این معنارا ازشکل مشابه دیگری منتقل کند. اصطلاحات «چادر کیهانی» «چتر الهی» «بیضعه کیهانی» و «جام آسمانی» نشانگر عقاید سنتی و معانی باطنی دربارة گنبد هستند.
در فرهنگ اسلامی گنبد دارای تجلی زندهای از جهان شناسی اسلامی است. به وسیلة معانی سمبرلیکی مفاهیم مرکز، دایره و کره نهفته در گنبد به تمامیت به واقعیت میپیوندند. یک ارتباط اساسی در این مورد که تأکید زیادی روی آن است. ایدة روح میباشد که همزمان همه موجودات را فرا میگیرد، همان گونه که گنبد فضای محدود به خود را در بردارد و طاق آسمان که همة آفرینش را احاطه میکند. عبور این «روح» از نوک گنبد سمبول و حرکت است. این عبور را میتوان به طرف پایین و دارای انبساط به سمت کثرت یا به طرف بالا و دارای انقباض به سمت وحدت دانست.
گنبد یک شکل از صورت زنده است. ایدهای است که در امکانات مادی تجلی میکند. در پیشینة صحرانشینی، گنبد شبیه به ساختمانهای گنبدی است که از اسکلتها گرد چوبی ساخته میشدند و روی آنها با پارچه یا پوست پوشیده میشد. پس از گسترش گنبدهای چربی به توسط انسانهای شهرنشین – معماری آجر و سنگ به عنوان ادامة آن آغاز شد و شکلهای قابل احترامی با مواد و مصالح دائمی و سنگین ساخته شد. مهارت و استادی معماران باعث سبکتر شدن وزن گنبد شد. زیرا معیار بارز زیبایی در گنبد همان سبکی آشکار آنها بود، چه از نظر مواد سازنده آن و چه از نظر دیدگاه چشم. زیرا تقلید «سنگین» تنها هنگامی کامل میشود که با سبکی از لی «چادر کیهانی» که از آن منشأ میگیرد، همساز شود.
فهرست مطالب
مقدمه
فرآیند برنامهریزی و سیاستهای طرح
تعیین استراتژی و اهداف کلان پروژه
روشهای پژوهش و تفسیر مشکل
بررسی نیازهای قشر استفاده گر
تعیین هویت و موقعیت استفاده گر
تعیین قدرت اقتصادی
بررسی نیازها در تولید و محصول
تاریخچه محصول
روش ساخت و امکانات تکنولوژی
پیشینه ساخت
تعریف هندسی کنید
گنبد خانه یعنی زمینه
بشن
چپیره
ترمیم پتگین
ترمبه پتکانه
شکنج
طاق بندی یا طاق بست
کاربندی یا کاربست
گنبدهای دو پوسته میان تهی
گنبدهای دو پوسته کاملاً از هم گسسته یا گسیخته
آهیانه
انواع پوسته های آهیانه
پوشش چیله- چیلو – سیلو
پوشش بستو (بستو – کوزه)
پوشش سبوئی
طرز چیدن مصالح گنبد
طرز ساختن گنبد
طرز ساختن گنبدهای ترکین
روشهای ساخت
تعریف کامپوزیت و مختصری در مورد آن
تعریف کامپوزیت
تقسیم بندی مواد کامپوزیت
نقاط قوت کامپوزیتها
مهمترین موارد کاربرد کامپوزیت
مصرف سرانه مواد کامپوزیتی در کشور
روشهای تولید کامپوزیت
1- روش لایه گذاری دستی
2- روش قالب گیری فشاری
3- روش دستگاه خلاء (وکیوم)
مواد مصرفی
آشنایی با برخی از مهمترین الیاف و کامپوزیت ها
الیاف کربن
الیاف آرامید
کامپوزیت FRP
تعمیر و نگهداری
1- تعمیر و تقویت خارجی سازه ها
2- ساخت سازه های تمام کامپوزیت
3- تعمیر و تقویت داخلی سازه ها
بررسی عوامل و نیازهای محیط زیست
بررسی شرایط اقلیمی محیط
بررسی شرایط فرهنگی
بررسی عوامل و نیازهای حاکم بر بازار
فهرست منابع و مأخذ
فهرست منابع و مأخذ:
1- محمدحجازی، مهرداد – سمبولیسم درمعماری مسجد – مجموعه مقالات دومین همایش بین المللی معماری مسجد – افق آینده – دانشگاه هنر – مهر 1379?
2- فروتن منوچهر ، روش ساخت گنبد،سایت اینترنتی www.gonbad.com ، 1385?
3- مداح، محمدمهدی، کامپوزیتهای و برخی کاربردهای آن 1asphost.com/sarmad1383/composite.pps ، 1385?
4- خادم، حسن، کامپوزیتها، سایت اینترنتی www.sazehmorakab.com ، 1385?
5- حاج سقطی، اصغر – ویژگیهای تأسیسات مکانیکی مساجد در اقلیمهای مختلف ایران از پروژه تحقیقاتی تدوین ضوابط طراحی مساجد – مجموعه مقالات دومین همایش بین المللی ، معماری مساجد – افق آینده ، دانشگاه هنر مهر 1379?